Friday, November 4, 2011

lepaking wif brothers~

Assalamualaikum

hye semua!!
erm..actually saya da lame da xmengarang
untuk nk tulis blog nie.
tym nk tulis blog nie pon terpikir2 lagi ape la yang nk dituliskan
tataw cmner nak start.hehe..

sebenarnya aku baru je balik dari rumah abg aku kt Bandar Sri Putri Kulai
saje je perjumpaan bersama adik beradik
lagi pon adik aku yang no. 3 tu baru je sampai dari penang, da alang2 kt sini tu jumpa la kan.
kitorg pon da lame xdapat nak lepak ramai-ramai macam nie.
almaklum la..adik aku tu belajar ket Penang..jauh gak tu dan jarang balik
abang aku yang sulong plak keje dan keje die pon xtentu, kejap siang dan kejap malam.
so, payah la sket nk berkumpul cmtu..klo dapat pon masa raya la.

nak di jadikan cerita dah plan nk jumpe kat Restoran bibik
ingat nak pekena ayam penyet, sekali kak ipar aku plak pening kepala
maybe pembawak buadak gaknye..normal la ibu2 mengandung ni kan.
dah tu, xjadi la nak pekena ayam penyet sebabnya abang aku xmo nk g lepak jauh2
sian pulak kat isteri dia duduk sorang-sorang kat umah dan suruh aku datang sana

dah sampai sana tu kitorg kuar la dan menuju ke restoran ramai-ramai
kat situ tomyam dan sup ayam dia
perggghhh...memang sedap tidak terkira la.hehe..
sampai2 je kat kedai tu tutup la plak..
aduss..spoil laa..
hehe.. almaklum la da dekat raya haji ni kan
orang kedai tu sume da bali kampung..almaklum la semua orang kelantan kan..kat sana kan meriah kalau raya haji ni..

pastu, pegi la kat kedai lain apa nama die ntah..aku pon xingat..nampak macam ramai orang jer..mesti sedap tu..biasanya kedai yang ramai orang ni sedap kn?
letak je kereta, kitorg pon pergi la ke kedai tu
sekali tengok pinggan bersepah kot atas meja xberangkat
memang ramai betol kedai ni sampai pekerja dia xsempat nak bersihkan meja.
itu dah satu hal, pastu nak ambil order plak punye la lambat
erm..ape lagi, cabut je la..klo da order pon lambat memang la makanan pun smpai lambat
kitorg pon blah je la dari kedai tu..

jalan punya jalan jumpa la satu kedai ni
char kuey tiaw penang
haaa..tu dia..mai pekena la..
"amboi..da tercakap penang plak dah..hihi"

nak cerita sedapnya char kuey tiaw ni pon
xbole nak diceritakan sebabnya memang kena rasa baru taw..
pergghh..memang best.
untuk korang aku bagi tengok gambo je la ye..

nyum..nyum..terliur tak korang tengok..:P

memang best pun..superverb!!
erm..tu  je la yang aku nak kongsi sebenarnya..
panjang lebar duk sok sek sok sek..
rupenye nak citer char kuey tiaw je..hahaha..
penat je korg baca kan?:)
kalo sapa-sapa yang teringin nak makan 
makanan ni bole la ajak aku dan blanje aku skali,hahaha..
kidding..:P
ok la..tu je kot..papai~
Assalamualaikum~






3 comments:

NuruL SyuhadaH said...

cam best je tgk gambo ni :P

Hey Shahzan said...

bab makan2 mmg Nurul kata semua best..! haha

izaqHelmy said...

memang besh pon cik nurul oi..klo mau t pakat p ramai nar..hehe~

ijan: nunu ske tgk makanan yang sedap2 nie..die chef woo..:)