Saturday, December 17, 2011

Edisi 20 : satu hari yang bermakna~

Assalamualaikum dan selamat sejahtera
kepada sume follower,hehe..
macam ramai je yg follow aku..hihi~
erm..edisi kali ni nak citer pasal
apa yang dapat membahagiakan aku dan bermakna dalam satu hari,hehe..
Firstly aku nk cite yang mengenai Navigate Career.
erm..da ujung2 sem ni baru ler sibuk nak membanyakkan sijil.
aku dan 6 orang kawan yang lain pergi la join program nie.
memula kitorg nak join program tu pagi,
diesebabkan masalah yang tidak dapat dielak terpkasa la join petang.
tgh hari tu kitorang daftar la sebab program tu kena daftar 1jam sebelum program tu start.
program yang kitorang join mengenai cara untuk membuat resume
dan cara bagaimana tips untuk menghadiri interview.

memang besh la program tu.
banyak pengetahuan yang aku dapat mengenai
cara membuat resume dan tips untuk menjadi lebih yakin untuk menghadiri interview.
lagi satu ilmu yang besh adalah bagaimana kita dapat serasikan diri kita dengan orang yang kita tidak kenal..
tips tu yang paling aku suke sebabnya aku ni memang la jenis peramah sikit..:)
erm..gambar kat bawah nie adalah barangan yang aku dapat masa pergi program tersebut.

ni adalah banner bagi program tersebut..nice kn??
barangan yang diperolehi~
dapat baju tu..hihi..
haa..tu yang firstly perkara yang besh..
yang kedua ni pulak adalah aku dapat suprise daripada mem tersayang.
korang mesty nak tahu apa yang suprisenyekan?hehe..
sapa nak tahu angkat kening.!!hihi..

apa yang membuat aku suprise tu
adalah mem aku call suruh ambil barang yang die kirim kat
kawan die yang pergi hantar barang kt JB nie.
dia cakap kat aku nak bagi coffee jenama Hang Tuah.
kopi tu memang best la dan terkenal kat KL & Penang especially.negeri lain pon ader jugak kopi nie..(ewah!nk promote la plak..hihi~).
kopi tu mem aku bagi untuk aku bawak balik kampung.
aku pon pergi la ambil kopi tu kat kawan mem aku tu.

memula tu memang la kawan mem aku tu bagi aku satu bag kopi yang ader 2 paket kopi 3 in 1 tu.
aku pun ambil dan borak2 la sekejap ngan kawan mem aku tu.
tetibe die keluarkan 1 bungkusan hadiah dan bagi kat aku.
aku pon tanya la.."aik! hadiah sape nie?"
kawan mem aku cakap tu hadiah untuk aku mem aku bagi.
hurm..suprise gak tyme tu..tengok nama kat hadiah tu memang nama aku..hehe..

malam tu aku bukak dan ini adalah barang yang mem bagi..hehe.

Kopi Hang Tuah.."tu la dia kalau nak taw", tag line dalam iklan kat sinar.:)

hadiah suprise...ape agak2 dalam nie ye..hihi~
tadaa........

dapat wallet..baru je terpikir nak beli wallet baru aritu..
da dapat wallet..rezeki!! :)
Dapat Angry Bird..yeaa..bole bawak tido..hihi~ 
  
dapat scott's emotion..untuk tenaga dan kecergasan..:)

Hasil gabungan semua barangan..hihi~
"terima kasih awak sebab bagi semua ni"
"saya suka!!"

erm..tu la perkara yang bermakna yang aku dapat dalam
hari yang sama..tapi dalam hari yang sama juga
ditimpan bencana seperti yang aku cerita dalam edisi sebelum ini..

hehehe..rasanya tu je la yang aku nak kongsi kali nie.
panjang jugak aku coretkan nie..penat korang nak
baca kan?hehe..
ok lah..papai..:P ~


6 comments:

wanie hasnaa said...

untung la org tu... hehe

NuruL SyuhadaH said...

waaa.. beshnye kalo dpt plok burung marah kaler merah tu :P

o.O said...

wahhh best2.. hehe

izaqHelmy said...

wanie : hihi..alhamdulillah..rezeki.:)

nurul :erm..memang cgt besh pelok burung merah tu..hehe~

misz RFL : hehe..tq.thanks follow i.i follow u back hehe~

Hey Shahzan said...

untunglah dapat wallet mem kasi..

izaqHelmy said...

alhamdulillah..rezeki bro..ader gak org nak kasi..:P