Thursday, December 29, 2011

Edisi 24 : Korang dah daftar sebagai pengundi??

 Assalamualaikum W.B.T
hye kawan -  kawan semua, ada baik ka?hope sume sehat2 belaka la ye..kalo yang xsehat tu cepat2 pergi jumpe doktor atau pon makan ubat, hehe..

erm..entri kali ini nak cite pasal mengundi.korang da daftar blom untuk jadi pengundi?haa..bile umur da lepas 21tahun elok la daftar sebagai pengundi. ini adalah hak kita sebagai rakyat Malaysia. korang sebagai anak Malaysia haruslah prihatin dan bertanggungjawab untuk mengundi untuk memilih pemimpin bagi negara kita yang terchenta. kalau korang da daftar tu bole la semak kat website http://www.spr.gov.my/ untuk mengetahui korang dah daftar ke belum. aku dah daftar sebagai pengundi dan da semak status aku sebagai pengundi,hehe..

haa..tgk tu nama aku dah ader kat situ..da daftar la tu..hihi~

ni contoh interface bagi laman web SPR tu..:)
kalau yang belum mendaftar tu eloklah korang mendaftar ye.xsusah pon nak daftar. korang boleh daftar kt pejabat pos berdekatan dengan membawa kad pengenalan sahaja. pastu cakap kat kaunter tu nak daftar SPR.pastu t diorg la isikan sume maklumat tu secara online..senang kan?kat dalam website ni pun korang boleh download borang permohonan pendaftaran, buat aduan atau pertanyaan dan macam-macam lagi la..
kalau korang nak tahu lebih lanjut g la kat website nie http://www.spr.gov.my/.

haa..ape korang nak tunggu lagi..jom la kita mendaftar sebagai pengundi. mari kita gunakan hak kita untuk sebagi pengundi untuk masa depan generasi akan datang.

tu je kot aku nak berngkongsi dengan korang.
papai~ :)


No comments: